Welke marketingdeskundige je ook spreekt, ze zijn het over een ding eens: wees glashelder voor wie je werkt en welk probleem je oplost.
De achterliggende gedacht is dat in dit tijdperk van online informatieovervloed je weinig tijd krijgt om duidelijk te maken wat je doet en kan.
Een paar seconden krijg je de aandacht van je bezoeker, zeggen ze. Genoeg om een zin te lezen. Op basis van die ene zin bepaalt de bezoeker van je website of ze doorlezen of niet.
Er valt wel wat op af te dingen. Bezoekers komen soms echt om je blog te lezen. Omdat je die via een social media kanaal onder hun aandacht hebt gebracht. Of omdat je artikel boven kwam drijven toen ze hun zoekopdracht ingetypt hadden.
Het lastige van online marketing is toch dat je niet direct in contact bent met je bezoeker. Waar je offline met je sociale vaardigheden en charme de aandacht van de ander echt kan krijgen is het online een stuk lastiger.
Maar er zit ook een voordeel aan: je kunt de schapen van de bokken scheiden, de mensen die werkelijk geïnteresseerd zijn en de mensen die maar wat rondstruinen.
Door heel helder te zijn voor wie je werkt en wat voor probleem je oplost kun je aannemen dat degene die blijft hangen meer wil weten van jou, het onderwerp, je oplossing.
We gaan dan ook onze 15 minuten marketingacties besteden aan het helder maken van je boodschap: voor wie je werkt en wat je voor hen oplost.