vriendelijke marketing

Opleiding Vriendelijke marketing:

 Klanten krijgen op een manier die bij JOU past

Opleiding voor zelfstandig professionals die een flinke stap met hun bedrijf willen zetten, ook al houden ze -nog- niet zo van marketing.

Natuurlijk wil je klanten!

Je bent tenslotte zelfstandig professional, met hart voor je zaak en voor je klanten. Je hebt iets goeds te bieden. Een solide inkomen is ook gewenst.

Maar die marketing…je vindt het lastig. Je ziet hier en daar wat anderen doen: veel mailtjes versturen, zichzelf op de borst trommelen, veel aanwezig zijn op Facebook. Voortdurend hun dienst of product onder de aandacht brengend.

Niets voor jou. 

Je vindt het veel en je ziet het jezelf niet doen. Te pusherig, te tijdrovend.


Je doet wel wat aan marketing, maar af en toe. Hap snap. Nu eens een nieuwsbrief, dan weer een gesprek met een interessant iemand. Het levert niet veel op. Hoogstens een aardige reactie van een collega, kennis. 

Het frustreert. Want je wilt wel die klanten, maar op deze manier lukt het niet. En op die ‘andere’, pusherige manier wil je het niet.


Je vraagt je af: kun je ook op een betere, prettiger, bij jou passende manier aan klanten komen?


Ik denk van wel.


Ik weet wel zeker van wel.


Die betere manier om aan klanten te komen heb ik vormgegeven in een opleiding.

Opleiding Vriendelijke marketing: zo krijg je wel klanten

Wat is het?

Een opleiding vriendelijke marketing voor zelfstandige coaches, trainers, psychologen, adviseurs, maatschappelijk werkers, organisers, begeleiders, hulpverleners.


Maximaal acht deelnemers, vijf opleidingsdagen en vier online bijeenkomsten en een terugkomdagdeel. Je krijgt veel aandacht en feedback.

Prijs: € 1995,- ex 21% btw. Plaats: Castricum. Startdatum: vrijdag 28 september.


Let op: tot 15 juli geldt de speciale aanbieding: Extra 6 x een half uur persoonlijke coaching door Anneke = drie uur persoonlijke aandacht en tips. Ruimte voor jouw vragen. 


Je leert niet alleen hoe vriendelijke marketing werkt, maar past het ook meteen toe. Je ontwikkelt de volgende cruciale onderdelen voor je bedrijf:

• Je fundament: visie en werkwijze

• Het 'voorproefje': gratis weggever

• Betaalde dienst/product voor je bedrijf

Je brengt tijdens de opleiding je visie en aanbod via marketingacties onder de aandacht van jouw klanten en mogelijke klanten. Op een manier die bij jou past.


Dus je gaat het meteen doen, die vriendelijke marketing.

Bestemd voor jou, zelfstandig professional als je :

  • Graag – meer - klanten wilt maar niet goed weet hoe je dat aan moet pakken.
  • Wel wat aan marketing hebt gedaan, maar de resultaten niet denderend zijn.
  • Toe bent aan een volgende stap met je bedrijf.
  • Een nieuwe richting in wilt slaan maar niet weet waar je moet beginnen.
  • Samen met een andere zelfstandig professional  je onderneming uit wilt bouwen of op wilt zetten. Daarbij kun je wel wat hulp gebruiken.
  • Graag met en van anderen leert, onder deskundige begeleiding.
  • Bereid bent echt aan de slag te gaan met je marketing. Al was het maar omdat je zoiets goeds aan te bieden hebt.
  • Vriendelijk wilt zijn voor jezelf, je bedrijf, je klanten en je aanbod.

Wanneer is het niks voor jou?

  1. Als je direct, nu!,  klanten (geld) nodig hebt.
  2. Als je op zoek bent naar tips en tricks om mensen zo te manipuleren dat ze 'ja' zeggen tegen je aanbod.
  3. Als je helemaal aan het begin van je loopbaan staat en je vak nog eerst goed moet leren.
  4. Als je - naast de opleidingsdagen - geen tijd vrij kunt maken voor marketing.

Dit levert de opleiding je op:

  •  Principes van vriendelijke marketing en hoe die voor jou van toepassing zijn, zodat je een goed alternatief hebt voor de meer 'pusherige' marketing.
  • Toepassen van je eigen marketingstijl, zodat je kunt doen wat bij JOU past.
  • Een aantrekkelijk aanbod waarin jouw kwaliteiten, uniekheid en waarde tot hun recht komen.
  • Je bent in gesprek met (mogelijke) klanten. 
  • Je ontmoet mensen uit je netwerk.  Daardoor worden je marketingacties logischer en leuker.
  • Je kunt vriendelijk verkopen,  zonder een geldwolf te worden. 
  • Je hebt jouw belangrijkste online en offline Vriendelijke marketingstrategieën gekozen waarmee je de juiste klanten aan kunt trekken. Zodat je ook op de langere termijn met plezier je marketing doet.

Wat zeggen deelnemers over de opleiding?

'Zijn wie ik ben, doen wat ik kan'

De opleiding had een pressure-cooker niveau. Dat kwam door Annekes doortastendheid, scherpte, vriendelijkheid en aandacht.

De opleiding heeft me opgeleverd dat ik veel beter bij mezelf blijf in wat ik wil.

Onze klanten merken ook verschil. Ze weten dat we aan hun ‘ontwerptafel’ willen zitten in plaats van alleen de uitvoering te doen.

 'Ik hield niet van marketing maar nu vind ik het leuk om te doen'

Het bevrijdende van de opleiding vond ik dat je mag doen wat bij je past. En dat werkt! Ik heb ook hele concrete tips en handvatten gekregen waarmee we verder kunnen.

Door de opdrachten en de manier van doorvragen ben ik een heel stuk verder gekomen. Ons nieuwe bedrijf staat in de steigers. Precies waar ik op gehoopt had.

Marita van Rijs

Demoreleruimte.nl

'Je hoeft niets te doen waar je niet achter staat'

De opleiding heeft ons bedrijf een flinke stap verder gebracht. We weten wat we willen en kunnen. We benaderen onze klanten nu op een andere manier.

Ik heb mijn visie op marketing – gelukkig – bij kunnen stellen. Vriendelijke marketing houdt voor mij in dat je alleen doet waar je achter staat.

Monique Cooijman

zorgvuldigcommuniceren

Je gids, trainer, coach, begeleider, aanmoediger is Anneke Dekkers.

Anneke Dekkers gidst je door het marketinglandschap en is top coach/trainer.


Ze helpt zelfstandig professionals klanten te krijgen op een vriendelijke marketingmanier. Zodat ze niet meer zo hoeven te worstelen met hun marketing, maar keuzes maken en acties ondernemen op een manier die bij hen past. 


Ze heeft inmiddels meer dan 20 jaar ervaring in het begeleiden van groepen en individuen om hun doelen te halen. Of het nu is middels training of coaching, begeleiden, presenteren of via de boeken die ze heeft geschreven..


Ze volgde over het brede onderwerp ‘marketing’ opleidingen, workshops, congressen bij o.a. Sean d´Souza, Eelco de Boer, Tonny Loorbach, Laura Babeliowsky, Brigitte van Tuijl, Bryan Harris, Jeanna Gabellini, Lisa Sasevich, Beth Grant. Zowel offline als online.


Ze combineert al deze kennis en vaardigheden met haar al aanwezige didactische en coachvaardigheden. Haar aanpak is vrolijk, to the point en altijd gericht op wat jou helpt je volgende stap te zetten. En vriendelijk natuurlijk :) 


Ze ontwikkelde online leeromgevingen, gaf succesvolle webinars en is gewend online te begeleiden en feedback te geven.

Het programma in tien stappen

1. Bijeenkomst 1: Vriendelijke marketing

  • Je komt te weten wat vriendelijke marketing is en bepaalt wat jouw marketing vriendelijk maakt.
  • Om te bepalen wat je eerste marketingstappen zijn, is het zaak is je uitgangspositie vast te stellen: bekendheid van jou en je dienst, jouw bekendheid met je mogelijke klanten, opdrachtgevers. Op basis van het overzicht zet je een vriendelijke marketingstrategie uit.
  • Je eigen marketingstijl en de gevolgen voor je vriendelijke marketing.
  • Opmaat naar de volgende dag: het fundament van je bedrijf: jouw filosofie, visie, methode. Waar geloof je echt in? Wat onderscheidt jou van je collega’s?

2. Online programma 1:

  • Gerichte feedback en uitwisseling met andere deelnemers
  • Ondersteunende inhoudelijke video's
  • Online vraag en antwoord sessie

3. Bijeenkomst 2: Je fundament: Je filosofie en methode de wereld in

  • Presentatie van jouw onderscheidende filosofieën en methode. Je zult merken dat je zelfvertrouwen groeit omdat je weet en voelt wat voor jou en je klant belangrijk is.
  • Je leert en bepaalt welke vriendelijke marketingacties je inzet om jouw onderscheidende filosofie en aanpak in de wereld te zetten. Zodat je de juiste klanten aan kunt trekken.
  • Opmaat naar de volgende bijeenkomst: Ontwikkelen en in de markt zetten van je weggever, je 'voorproefje'.

4. Online programma 2:

  • Gerichte feedback en uitwisseling met andere deelnemers
  • Ondersteunende inhoudelijke video's
  • Online vraag en antwoord sessie

5. Bijeenkomst 3: Je 'voorproefje' vriendelijk in de markt zetten

  • Feedback op de gemaakte 'voorproefjes'
  • Vriendelijke marketingvaardigheden: aantrekkelijk schrijven, mensen uitnodigen in actie te komen, zonder schroom vertellen waarom je giveaway zo goed en belangrijk is.
  • Overzicht geschikte marketingkanalen om je giveaway aan te bieden zodat je gericht kunt kiezen welke vriendelijke marketingactiviteiten je uit gaat voeren.
  • Opmaat naar de volgende bijeenkomst: je dienst/product.

6. Online programma 3:

  • Gerichte feedback en uitwisseling met andere deelnemers
  • Ondersteunende inhoudelijke video's
  • Online vraag en antwoord sessie

7. Bijeenkomst 4: Vriendelijk verkopen van je dienst/product

  • Feedback op de diensten/producten
  • Je leert en oefent de principes van verkopen. Zowel online als offline. Je leert hoe je een vriendelijke verkooppagina schrijft.
  • Je onderzoekt je kwaliteiten en eventuele belemmeringen om te verkopen.
  • Je breng je netwerk in kaart en ontdekt hoe je mensen uit je netwerk kunt benaderen om je te helpen met het onder de aandacht brengen van je product.
  • Je kiest je marketingactiviteiten om je product/dienst onder de aandacht te brengen en te verkopen.

8. Online programma 4:

  • Gerichte feedback en uitwisseling met andere deelnemers
  • Ondersteunende inhoudelijke video's 
  • Online vraag en antwoord sessie

9. Bijeenkomst 5: Jouw vriendelijke marketing voor de komende tijd

  • Stand van zaken: Hoe krijg je klanten? Je benoemt wat in jouw geval werkt om klanten te krijgen.
  • Do’s en dont’s in vriendelijke marketing.
  • Opstellen marketingplan voor de komende periode, zodat je richting en acties hebt.
  • Je organiseert je steun om te zorgen dat je vol vaart doorgaat met je vriendelijke marketing.

10. Vrolijke afsluiting (dagdeel): successen vieren en certificaat

  • Uitwisseling successen en ervaringen in het in de markt zetten van je giveaway en dienst/product.
  • Benoemen van de volgende stap in je marketing.
  • Feestelijke uitreiking vriendelijke marketing certificaat.

Investering

Je investering voor dit programma bedraagt € 1995,- exclusief 21% btw.

Daarvoor krijg je:

  • Vijf opleidingsdagen waarin we aandacht besteden aan vriendelijke marketing in de eigen stijl Bovendien leer je hoe je vanaf nul diensten/producten maakt.
  • Een goede locatie en prima catering (koffie, thee, lunch).
  • Vier online programma’s die bestaan uit video's, vraag en antwoord, gerichte feedback
  • Achtergrondmateriaal rondom vriendelijke marketing
  • Checklisten en templates die je keer op keer kunt gebruiken
  • Persoonlijke feedback
  • Het vriendelijke-marketing-certificaat
  • ja, en die klanten dus :)

De kosten voor de opleiding kun je bij de belasting opvoeren als scholingskosten.

Praktische informatie

Intakegesprek: 

Na je aanmelding hebben we een intakegesprek om de verwachtingen goed af te stemmen.

Werktijden opleidingsdagen

Vrijdagen van 9.30 – 17.00 uur

Data bijeenkomsten:

2018 - 2019

28 september 2018

2 november

16 december

1 februari 2019

15  maart

7 juni: terugkomdagdeel 

Plaats: Castricum

Veel gestelde vragen


  • Ik heb al een weggever op mijn site staan. Moet ik er dan eentje maken? 
    Ja. Zeker als je het ontwerpproces wilt leren. En het is bovendien goed om regelmatig een nieuwe weggever te maken. Bovendien koppelen we in deze opleiding jouw weggever - voorproefje - aan je fundament: je visie en methode. Daardoor wordt het een krachtige combinatie.
  • Ik heb al een dienst/product. Kan ik die ook herzien?
    Je kunt in de opleiding kiezen om een bestaande dienst te herzien, of om vanaf de grond er eentje op te bouwen. Belangrijk is dat je dienst, product in lijn is met je fundament en je voorproefje, je weggever. Daar gaan we aan werken in de opleiding.
  • Heb ik veel technische kennis nodig voor het online programma?
    Nee hoor. Dat hoeft niet. Eerdere ervaring heeft geleerd dat het meeste zich vanzelf wijst. Bovendien zorg ik voor goede instructies.
    Dit zegt Pien:
    'Het was in het begin even wennen, maar ik vond snel mijn weg. Ik heb me nooit belemmerd gevoeld een bijdrage te leveren.'
  • Hoe gaat het met de betaling?
    Je ontvangt de factuur en zodra je die betaald hebt is je aanmelding definitief. 
  • Hoeveel tijd ben ik ongeveer bezig met de opleiding?
    Het is lastig op voorhand een inschatting te maken, maar reken op een dag in de week, naast de bijeenkomsten en online programma's.
  • Moet ik veel literatuur lezen?
    Nee, dat is niet het plan. De informatie krijg je aangereikt in de vorm van artikelen, checklists, templates. Toepasbaarheid staat voorop.
    Je krijgt wel een lijst met literatuur voor als je verder wilt lezen.
  • Is er ook een replay van de vraag en antwoord sessies?
    Ja, we zorgen voor een replay. Natuurlijk heb je er meer aan als je daadwerkelijk meedoet. Maar voor het geval je een keer niet kan, is er een opname beschikbaar.
  • Wat houdt het certificaat 'vriendelijke marketing' in?
    Je ontvangt het certificaat als je aanwezig bent geweest bij de bijeenkomsten (90% aanwezigheid) en alle opdrachten hebt gemaakt. En natuurlijk je marketing op een vriendelijke manier hebt gedaan. 
  • Maar wat als ik nou - ondanks alle inspanningen - toch geen klanten krijg?
    De opleiding is er op gericht om in elk stadium van het maken en op de markt brengen van je dienst, product, de kans van slagen in te schatten. Bovendien krijg je alle steun die je nodig hebt. Jij doet het werk dat nodig is, wij doen het werk dat nodig is. Met plezier en vertrouwen.

Heb je een andere vraag?

Stel hem gerust!

Mail:

adekkers@strapa.nl

Mobiel: 0641576176