Page content

Anneke Dekkers

Mijn naam is Anneke Dekkers. Ik zet me in om zelfstandig professionals te gidsen door het marketinglandschap, zodat ze niet langer hoeven te worstelen om hun marketing op orde te krijgen. Zelfstandig professionals zoals jij.

Want ja, soms kan marketing een gedoe zijn. Zoveel keuzes te maken. En wat is nou voor jou slim om te doen?

Je weet dat je niet in een hoekje moet kruipen en hopen dat de klanten naar je toe zullen komen. Dat wil je ook niet. Je bent een professional die trots is je werk.

Zichtbaar en aantrekkelijk voor je ideale klant

zichtbaarZou het niet mooi zijn om met behulp van je marketingacties te laten zien wie je bent, wat je doet en welke waarde je toe te voegen hebt?  Anders gezegd: welk probleem je op kunt lossen, welke wensen je in vervulling kunt laten gaan.

Door zichtbaar te zijn via je marketing en aan te sluiten bij wat jouw gewenste klanten nodig hebben kun je klanten naar je toe trekken. De klanten die je echt wat te bieden hebben en die bereid zijn te betalen voor jouw oplossing, jouw aanpak.

Daarmee kun je een solide bedrijf opbouwen en doen waar je goed in bent.

Makkelijker gezegd dan gedaan?

Misschien wel, maar eerlijk gezegd hoeft marketing niet zo ingewikkeld te zijn.

Als je op zoek bent naar een gedreven professional die je kan helpen

  • te voorkomen dat je lukraak maar wat aan marketing doet,
  • de juiste klanten aan te trekken,
  • je marketing simpel, plezierig en passend te maken

dan ben je hier op de juiste plek.

Anneke DekkersIk heb inmiddels meer dan 20 jaar ervaring in het begeleiden van groepen en individuen hun doelen te halen. Of het nu is middels training of coaching, begeleiden, presenteren.

Als marketinggids is het mijn missie om je in staat te stellen op een makkelijke, systematische manier met plezier je marketing te doen. Opdat je met vertrouwen en liefde je werk kunt doen.

 

Van jongs af aan al marketinggids willen worden?


Anneke DekkersWist ik al van jongs af aan dat ik trainer, coach, marketinggids zou worden? Nee natuurlijk, die termen bestonden nog niet eens. Ik wilde voetballer worden, of dan toch in ieder geval arts in Afrika.

Maar als je kijkt naar wat ik deed klopt het wel.

Als 11 jarige voerde ik al bevlogen campagne tijdens de 'verkiezingen'. Onze school had bedacht dat het leuk zou zijn als de oudste leerlingen de verkiezingen na zouden doen. Zelf partijen bedenken en vervolgens campagne voeren. Ik was lijsttrekker van de partij 'natuurnood, uw dood!'. Na een heftige strijd, veel speeches en gesprekjes met leerlingen won onze partij glorieus. Ik had de macht van het woord ontdekt.

Misschien niet gek dat ik theologie ging studeren. Maar ik hoefde niet - als mijn vader - dominee te worden. Veel leuker vond ik het samen met anderen dingen te doen, lol te hebben, de wereld te verbeteren. Ik leerde dat de wereld verbeteren vooral bij mezelf begon.

Dus 'verbeterde' ik mezelf. Ik ontdekte dat veranderen niet zo makkelijk is en veel moed vraagt. Mijn moed heb ik dus maar ontwikkeld.

Maar ik wilde niet alleen mezelf veranderen. Ook niet alles alleen doen. Tijdens mijn studie heb ik dan ook samen met anderen van alles en nog wat gedaan om de positie van vrouwen en homo's te verbeteren.

Het was een mooie tijd. Samen ten strijde en ondertussen veel gezelligheid en veel leren.
Met mijn afgeronde theologiestudie heb ik niet zoveel meer gedaan. Ik ben al snel het trainingswerk ingerold.

Intussen train en coach ik al meer dan twintig jaar

De eerste jaren heb ik bij verschillende trainingsbureaus gewerkt. Ondernemingsraden geschoold, managers opgeleid, verandertrajecten begeleid, individuele medewerkers gecoacht. En weet je wat? Het onderwerp maakt niet eens zoveel uit. Waar het mij om ging en gaat is de ander een stap verder te helpen. Of het nu om een ondernemingsraad gaat of een leidinggevende. Het gaat om leren en veranderen. Datgene doen dat nodig is.

Anneke Dekkers en Gonnie KugelSinds 2001 heb ik mijn eigen bedrijf: Strapa

In het begin hoefde ik niet veel aan marketing te doen. Dat veranderde na een paar jaar. Ook omdat ik een andere richting in wilde.
Ik schreef boeken - en kreeg daar werk uit.
Ik organiseerde - samen met Gonnie Kügel - de succesvolle congressen Trends voor trainers.
Zette goed lopende opleidingen op - provocatief coachen met Karin de Galan.
Startte een samenwerkingsverband rond e-cursussen voor nieuwe OR-leden, en maakte een eerste succesvolle e-cursus.

 

Ik leerde van alles bij over marketing via opleidingen en congressen

Ik heb opleidingen, workshops, congressen gevolgd bij o.a. Sean d´Souza, Eelco de Boer, Tonny Loorbach, Laura Babeliowsky, Brigitte van Tuijll, Bryan Harris, Jeanna Gabellini, Lisa Sasevich. Zowel offline als online.  Over:

  • online marketing;
  • bepalen wie je ideale klant is en hoe die te bereiken;
  • gebruik van social media;
  • je emaillijst opbouwen;
  • je aanbod bepalen;
  • prijsstrategie;
  • highend producten maken;
  • verkoopstrategieën;
  • een verkoopgesprek voeren;
  • je mindset veranderen;
  • marketingplan maken;
  • enzovoorts enzovoorts.

O ja, ook de nodige boeken gelezen. Ik hou namelijk van lezen.

En belangrijk, ondertussen had ik tevreden klanten.

'Anneke is leuk! Ze heeft weergaloos veel humor, ze is authentiek en ze heeft een originele, prikkelende visie op het vak van coaches en trainers. Heb dat ervaren toen ik ooit een training 'Provocatief Coachen' bij haar volgde en ervaar dat nog steeds wanneer ik haar spreek of haar nieuwsbrieven lees.'

Ine Bimbergen, Senior trainer en coach voor hoogopgeleide professionals die (weer) met plezier willen functioneren http://www.inebimbergen.nl/

'Anneke is zowel als trainer als coach een professional die weet wat ze doet en altijd vanuit een positieve insteek de klant benadert.'

Arend Compagner, ervaren coach op gebied van relaties in brede zin.

'Anneke zet vragen en problemen in een compleet nieuw en verrassend daglicht en durft er ongegeneerd en hard om te lachen terwijl ze echte betrokken aandacht heeft. Heel verfrissend en...het werkt! Had ik al verteld dat Anneke echt goed is?'

Hilde Backus, wandelcoach/psycholoog http://www.coachbureau.nl/

Marketinggids en geen goeroe

Sinds 2016 heb ik besloten marketinggids te worden. Gids omdat ik geloof dat je al alle kwaliteiten in je hebt om de brug te slaan tussen jou, je aanbod en je ideale klant. Misschien heb je wat kennis, vaardigheden nodig. Maar je kunt het zelf. Ik ben er om je de mogelijke marketingpaden te wijzen en om je aan te moedigen.  Zodat je stap voor stap jd voor jou juiste richting inslaat.

Ik zet mijn kwaliteiten als trainer en coach in. Zodat jij daar ook van kunt profiteren.

Ik word blij als ik een belangrijke bijdrage aan jouw succes kan leveren. Door het hele marketinggedoe terug te brengen tot behapbare porties. Door helderheid te geven. Plezier toe te voegen. Jouw sterke marketingkanten te benutten (want die heb je).

Wat me onderscheidt van de andere businesscoaches, marketinggoeroes?

Anneke DekkersIk ben slim, leuk, creatief, aardig. Net als jij waarschijnlijk. En ik heb krullen!

Okay, dat is misschien niet wat je wilt weten. Goed dan: wat me inhoudelijk onderscheidt is dat ik je niet vertel hoe je je marketing moet doen. Natuurlijk geef ik je aanvullende informatie, inspirerende tips. Maar jij maakt de keuzes. Jij weet uiteindelijk wat het beste voor je is. Na al die jaren trainen en coachen weet ik dat deze houding het enige is dat blijvend werkt.

O ja, ik hou ook van grapjes en vrolijkheid. Dat is niet zo gebruikelijk in de marketingwereld.

Ik laat je als echte gids zien waar je naar toe kunt en wat de mogelijkheden zijn. Bij hoogtepunten geef ik een heldere en enthousiaste toelichting.

Ik zorg voor een omgeving waarin je gericht aan je marketing gaat werken.

Ik moedig je aan, laat zien wat je al wel kunt. Ik moedig je aan de stappen te zetten die je wilt, maar niet durft/niet aan toekomt.

Ik stimuleer samenwerking. Uitwisselen van kennis en ervaring. Samen de tocht beginnen en ook volbrengen.

Hoe?

Ik heb verschillende diensten en producten om bovenstaande te realiseren:

  • mijn gratis marketingupdates en giveaway
  • online e-cursussen ('Maak een aantrekkelijke giveaway')
  • online marketingprogramma: je eigen marketingstroom (start september 2016)
  • een 1 op 1 coachingsdag

Mijn uiteindelijk doel is dat je met zelfvertrouwen en plezier acties onderneemt die je dichter bij je doel brengen

Bijvoorbeeld:

  • je doet wat extra's voor je bestaande klanten;
  • je ontmoet je mogelijke ideale klanten en achterhaalt waar ze mee zitten;
  • je schrijft regelmatig met plezier je tips, of je neemt ze op;
  • je interviewt opdrachtgevers om te weten te komen hoe ze je diensten hebben ervaren;
  • je verzamelt testimonials van klanten en plaatst ze op je site;
  • je post regelmatig op je social mediakanaal naar keuze;
  • je deelt regelmatig je kennis en ervaring via presentaties en workshops;
  • je bezoekt netwerkbijeenkomsten en hebt goede gesprekken;
  • je verkoopt je producten en diensten met plezier.

Kernwoorden: regelmaat, plezier, makkelijk, uitdagend.

Misschien nog leuk voor je om te weten

  • ik train als vrijwilliger voor Librefoundation. Kom ik toch  nog in Afrika;
  • ik heb lang gevoetbald en geef nog graag commentaar bij het kijken naar voetbalwedstrijden;
  • ik doe, ondanks mijzelf,  mee met hypes: geen t.v. in huis, koud douchen;
  • ik stop graag creativiteit in mijn werk: tekenen, video's maken. Wie weet ga ik nog eens voor je zingen.

Maar misschien wil je weten wat ik al die werkzame jaren gedaan heb en nog steeds doe. Lees dan mijn CV. Want ik heb niet stilgezeten en me met vol enthousiasme voor veel verschillende klanten ingezet.

CV Anneke Dekkers

Wil je meer weten over wat ik voor jou kan doen?

Bel of mail me dan:

adekkers@strapa.nl

0641576176

Ik spreek je graag!