1 minuut marketing acties

1 minuut marketing acties

Mijn collega heeft een strak marketingplan. Hij weet wat hij wil, de acties die hij gaat ondernemen, wanneer hij het gaat doen . Hij heeft ook al uitgedacht hoe hij het aan zal pakken.

Allemaal de resultaten van een workshop die hij heeft gevolgd.

Ik kijk er met bewondering naar. ‘Wow, nu alleen nog maar uitvoeren.’

Hij kijkt de andere kant op.

‘Wat nou?’ zeg ik.

‘Niks, niks, het is alleen….Ach laat maar.’

‘ Het is alleen?’

‘Nu ja, het is best veel. En ik moet natuurlijk ook nog mijn gewone werk doen. Het kan wel hoor, alleen…’

‘Alleen?’

‘Ik zie er tegenop te beginnen. Het is zoveel.’

Ah, dat begrijp ik. Ik heb soms ook van die plannen die bijna te mooi zijn om aan te beginnen.

Net zoiets als het mes zetten in een prachtige taart. Een definitief begin en einde. Nu kom je er ook achter of de taart eigenlijk wel lekker is. Of dat het vooral zoet, vet en smakeloos is.

Maar als je het mes er niet inzet, bederft de taart uiteindelijk.

Dus dat mes moet erin.

Alle begin is moeilijk

Ja, alle begin is moeilijk.

Maar we kunnen het wel makkelijker en leuker maken.

Makkelijker door niet te ver vooruit te denken, door de acties in hele kleine porties te verdelen.

Leuker door kleine acties te verzinnen die we echt graag willen doen.

Om je op weg te hebben heb ik vier 1 minuut marketingacties voor je bedacht.

Marketing acties die je in beweging zetten. Want dat is tenslotte vaak het punt.

Ben je er klaar voor? Heb je in totaal zeven minuten beschikbaar?

1 minuut marketingacties

De eerste twee marketingacties en de laatste twee horen bij elkaar.

Op naar de eerste 2.

Bekijk de uitleg in de video. Doe tijdens de minuut wat gevraagd wordt.

1 minuut marketing actie 1

1 minuut marketing actie nummer 2

De voorbeeldtekst kun je gebruiken voor je mail.

Beste..

Hoop dat het goed met je gaat.

Om gelijk met de deur in huis te vallen: ik heb een vraag aan je. Wil je me helpen met mijn onderneming?

Ik zou je graag een halfuurtje interviewen over wat je bezighoudt als het gaat om [ noem je expertise] Ik vraag het aan jou omdat ik heb gemerkt dat je een scherpe kijk op zaken hebt/ je zo helder weet te formuleren en ik je gewoon aardig/leuk vindt. [kies wat je aanspreekt]

Natuurlijk kom ik naar je toe. Ik trakteer je graag op een drankje, hapje tijdens ons gesprek.

Wat denk je ervan?

Graag hoor ik van je.

Groet,

Zo, nu alleen nog op verzenden drukken en klaar ben je.

Als de ander  ja zegt, stel je een paar cruciale vragen op waar je antwoord op wilt. Je vraagt naar:

  • problemen/grote verlangens die ze hebben op het gebied van jouw deskundigheid
  • wat een oplossing zou zijn
  • of ze bereid zijn geld te betalen voor een oplossing

Op naar de volgende twee 1 minuut marketingacties

Voor de laatste minuut actie kun je weer gebruik maken van de voorbeeldtekst onder de video.

Beste  …/Ha…

Hoop dat het goed met je gaat/Hoe is het?/

Ik val maar gelijk met de deur in huis.

Ik mail je om het volgende: ik denk met veel plezier terug aan onze samenwerking. Samen hebben we de nodige resultaten geboekt.

Ik zou graag een verhaal van je ervaringen met mijn dienst/product [noem de naam van je dienst product] op mijn website zetten. Dan kunnen bezoekers zich een beter beeld vormen van wat mijn dienst/product op kan leveren. En het geeft jouw bedrijf ook de verdiende aandacht.

Mag ik je daar over bellen?

Alvast mijn hartelijke groet en graag tot horens,

Op verzenden drukken en klaar ben je.

Voorlopig althans. Als de ander mee wil doen, heb je goede vragen nodig om een mooie en zinnige aanbeveling te krijgen.

Deze podcast van Sean s’Souza kan je daar hopelijk bij helpen

Zo, als je deze vier acties gedaan hebt, ben je goed op weg.

Of is er nog iets wat je tegenhoudt? Laat het me weten in het reactieveld hieronder.

 

Reactie plaatsen